چرا محصولات خود را تبلیغ و آگهی کنیم !

چرا محصولات خود را تبلیغ و آگهی کنیم !

تعریف آگهی

آگهی به معنی خبر داشتن و اطلاع از یک موضوعی، به کار می‌رود. این کلمه در واقع، معنی اطلاع دادن و خبر رسانی نیز می‌دهد. ولی با توجه به نوع کاربردی کلمه آگهی در تبلیغات، این لغت در واقع به عنوان تبلیغ، کاربرد داشته است. امروزه به معنی اطلاع رسانی در پیام‌های تبلیغاتی در شکل‌های مختلف به کار می‌رود. آگهی‌ها،  نقش تبلیغاتی در دنیای اینترنت دارند و صاحبان مشاغل برای معرفی محصولات خود از طریق آگهی‌ و یا سایر فضاهای تبلیغاتی  اقدام به برند‌سازی و معرفی کالاها و خدمات خود در فضای اینترنت می‌کنند و باید بدانیم که آگهی‌ها نقش به سزایی در این امر ایفا میکنند. در واقع آگهی‌ نقش کاربردی در تبلیغات دارند و برای صاحبان کسب و کار، به عنوان یک معرف قوی است برای برند‌سازی محصولات خود موثر می‌دانند..

 

#همین_حالا میتوانی اولین #آگهی_رایگان خود را در#آگهی_1 ثبت کنی 

 

 

 

عملکرد در آگهی‌

آگهی، وسیله‌ای هستند که پیام به کمک آن در برابر پرداخت هزینه‌ای، منظور و هدف خود را از راه‌های ارتباطی به گیرندگان پیام اطلاع می‌دهد. در ادامه به عملکرد آگهی‌ها می‌پردازیم.

  1. در آگهی‌ها ابتدا مشخص می‌شود که، پیام گیرنده‌ها چه کسانی هستند. و در واقع مشخص کردن مدل و نوع آگهی هدف اصلی است. مانند نوشتن آگهی‌ استخدام و یا مزایده، در این شرایط و دسته‌بندی آگهی‌ افراد می‌توانند آگهی‌ که مربوط به گروه خودشان است را راحتتر و سریعتر پیدا کنند.
  2. در برخی از آگهی‌ها برای اینکه توجه افراد را به موضوع متن آگهی جلب کنند، عنوان آگهی را خاص می‌نویسند تا خواننده ترغیب به خواندن شود و در واقع مورد توجه افراد قرار گیرد، مثلا می‌نویسند، قابل توجه دانشجویان فارغ التحصیل و یا قابل توجه بازنشستگان تامین اجتماعی و…
  3. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت، این است که متن آگهی مرتبط با موضوع آن باشد و کلمات و جملات با متن آگهی همخوانی داشته باشد.
  4. از نکات قابل توجه درتولید محتوایمتن آگهی، روشن بودن موضوع آگهی است که برای خوانندگان ایجاد ابهام نکند و نکته نا مفهومی نباشد.
  5. کلمات نقش بسزایی در تاثیرگذاری روی افراد دارند، باید در انتخاب کلمات و نوع بکارگیری و جمله‌بندی درست و مفهوم عبارات در جمله اهمیت زیادی در نظر گرفت تا خوانندگان پیام به آسانی با پیام گزار ارتباط برقرار کنند و هدف اصلی از آگهی را متوجه شوند.

 

آگهی چیست؟ 

آگهی‌ها به شکل‌های مختلف انجام می‌شوند. برای مثال آگهی‌ که از تلویزیون و یا رادیو پخش می‌شوند به آگهی‌  بازرگانی معروف هستند و یک نوع از آگهی‌  تبلیغاتی به حساب می‌آیند و ما هر روز آنها را مشاهده می‌کنیم. اما باید بدانیم که ثبت آگهی‌ها فقط در تلویزیون و رادیو ختم نمی‌شود، و در دنیای مدرن امروز با پیشرفت‌هایی که در دنیای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی شاهد هستیم، این امکان را فراهم کرده است که تبلیغات و ثبت آگهی‌ برای تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل، ایجاد انگیزه کند و بسیار جذاب باشد. و برای موفقیت در کار خود مورد اهمیت باشد

 

 انواع آگهی‌

دسته بندیها در آگهی‌: برای اینکه دسته‌بندی و نظم درستی در آگهی‌ داشته باشیم، می‌توانیم آنها را به صورت فاکتورهای مشخص دسته‌بندی کنیم، مانند: نوع رسانه، نوع هدف، موضوع تبلیغ، روش‌های بکارگیری شده، میزان اثر گذاری، به این صورت آگهی‌ها در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند.

 

ویژگی‌های آگهی‌ خوب

یکی دیگر از انواع آگهی‌، استفاده از این روش است، که به طور کلی نوعی بازاریابی است. کنترل در قیمت‌ها و خلاقیت در عمل و همچنین ابتکاری جدید در جلب توجه مشتریان و جذب بازار با هدف موفقیت در فروش و ارائه با کیفیت محصولات از اهداف این نوع تبلیغات است. و باید گفت که  این اهداف بر پایه چهار اصل است:  قیمت، کالا، ترویج و توزیع. و سه مورد دیگر که در این پروسه نقش دارد و جزو وظایف مدیریت تبلیغات در خصوص بازاریابی است: زمانبندی منظم تقاضا، ارائه مشخصات یک تقاضا و نظم در سطح کیفی یک تقاضا.

 

آگهی قدیمی محصولات داروگر